Η παρούσα πρόταση, εκτός του ότι θα εξαλείψει το κυκλοφοριακό και το πρόβλημα στάθμευσης στην περιοχή του κέντρου της Θεσσαλονίκης, θα αλλάξει πλήρως την εικόνα της προς το καλύτερο.
Είναι απόλυτα ρεαλιστική και υλοποιείται σύντομα με μικρό έως ελάχιστο κόστος.
Τα βασικά στοιχειά της πρότασης είναι:
Είναι απόλυτα ρεαλιστική και υλοποιείται σύντομα με μικρό έως ελάχιστο κόστος.
Τα βασικά στοιχειά της πρότασης είναι:
Α) Πεζοδρόμηση της Λ. Νίκης.
Β) Αλλαγή κατεύθυνσης της Τσιμισκή και της Πολυτεχνείου η κατεύθυνση των οποίων θα είναι προς τα ανατολικά. (Η μονοδρόμηση αυτή μπορεί να ξεκινήσει πολύ πιο πριν από το Νέα Δυτική Είσοδο στο ύψος της Δενδροποτάμου και μετά.) Τα οχήματα μετά είτε κατευθύνονται στην Λεωφόρο Στρατού, είτε στην Λεωφόρο Μεγάλου Αλεξάνδρου, μέσω ενός μικρού μήκους δρόμου που θα δημιουργηθεί παραλλήλως της οδού Ανδρόνικου και κάτω από αυτήν (υπογείως ίσως).
Γ) Μονοδρόμηση της Εγνατίας με κατεύθυνση προς τα δυτικά πλην μιας λεωφορείο λωρίδας με κατεύθυνση προς ανατολικά. ( Η μονοδρόμηση αυτή μπορεί να συνεχιστεί και στην Μοναστηρίου έως την Δενδροποτάμου) .
Δ) Αλλαγή κατεύθυνσης της Μητροπόλεως χρήση της οποίας μπορούν να κάνουν λεωφορεία, ταξί και οχήματα ανεφοδιασμού με χρονικούς περιορισμούς. Η διαδρομή των ΜΜΜ θα είναι: Ανδρόνικου-Νικολάου Γερμανού –Τσόπελα - Εθνικής Αμύνης –Μητροπόλεως. (μόνο στο τμήμα από την παραλία έως την Τσιμισκή η Εθνικής Αμύνης αλλάζει κατεύθυνση). Θα χρειαστεί να γίνει εξ αρχής νέος σχεδιασμός των διαδρομών των ΜΜΜ .
Ε) Δημιουργία υπόγειας διάβασης πεζών από τον πύργο του ΟΤΕ έως την παραλία , και υπόγειου κυλιόμενου διαδρόμου κάτω από την Τσιμισκή στο ύψος της Αριστοτέλους.
Ζ) Στο χώρο κάτω από την Τσιμισκή απαγόρευση εισόδου όλων εκτός των: λεωφορείων, ταξί, αυτοκινήτων με άδεια εισόδου (την οποία παίρνουν εφόσον έχουν θέση στάθμευσης εντός αυτού του χώρου), και οχήματα ανεφοδιασμού με χρονικούς περιορισμούς. Από την Τσιμισκή έως την Εγνατίας τα τελευταία έχουν τον ίδιο χρονικό περιορισμό.
Η) Ειδικό μειωμένο κόμιστρο στα ταξί για μικρές διαδρομές εντός του κέντρου όπως αυτό θα οριοθετηθεί για τον σκοπό αυτό μόνο, όπως επίσης και για λεωφορεία που θα εκτελούν κυκλικές διαδρομές εντός του κέντρου.
Θ) Στάθμευση : Για το τμήμα από την Εγνατίας έως την παραλία, όλες οι θέσεις στάθμευσης επί των δρόμων αριθμούνται και μισθώνονται έναντι ενός μικρού ενοικίου, πχ 50 ευρώ τον μήνα. Προηγούνται στην ενοικίαση οι μόνιμοι κάτοικοι ιδιοκτήτες ακινήτων, ακολουθούν οι μόνιμοι κάτοικοι ενοικιαστές, και στο τέλος οι επαγγελματίες.
Ο ιδιοκτήτης της θέσης παραλαμβάνει μια κάρτα που αναγράφει τον αριθμό της θέσης του .
Η στάθμευση σε αυτούς τους χώρους πλην τον ιδιοκτητών επιτρέπεται μόνο σε υπερβραχυχρόνιους επισκέπτες, οι οποίοι πλέον θα βρίσκουν εύκολα θέση, και δεν θα διπλοπαρκάρουν ούτε θα παρκάρουν στις γωνίες.
Με αυτόν το τρόπο καταστρέφεται και η τελευταία ελπίδα εύρεσης θέσης στάθμευσης αυτών που μετατρέπουν το πρόβλημα της στάθμευσης σε κυκλοφοριακό.
Για το τμήμα από Εγνατίας έως Αγίου Δημητρίου , με το υπάρχων καθεστώς από την Εγνατίας και κάτω, η ελεγχόμενη στάθμευση είναι προτιμότερη έναντι άλλων μεθόδων.
Με την αλλαγή όμως θα μεταφερθεί εκεί ένα μεγάλο μέρος του προβλήματος όποτε ίσως είναι καλό και για το τμήμα αυτό να ισχύσει ότι από την Εγνατίας και κάτω.
Ο τρόπος αυτός στάθμευσης(ενοικίασης όλων των θέσεων) είναι καλός σε περιοχές με πολλούς κατοίκους , μεγάλη εμπορική δραστηριότητα , και πολύ λίγες θέσεις στάθμευσης σχετικά με την ζήτηση. Λύνει όλα τα προβλήματα άμεσα.
Ούτε που περνά πλέον από το μυαλό κάποιου ότι μπορεί να βρει θέση.
Και εκτός του ότι δεν κάνει αυτός άσκοπες βόλτες, δεν κάνει ούτε αυτός που θέλει να σταματήσει για ένα λεπτό, να πάρει πχ ένα δέμα από το καθαριστήριο, γιατί βρίσκει αμέσως θέση -και είναι πολλοί αυτοί. –
Η ελεγχόμενη στάθμευση είναι καλή σε περιοχές που οι μόνιμοι κάτοικοι κάτοχοι αυτοκινήτων είναι λίγοι ενώ η εμπορική δραστηριότητα είναι μεγάλη.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου